PTS

Cosmoderm

cosmoderm

Cosmoderm

cosmoderm

Saturday, January 7, 2012

tak payah nak distort sangat la ejaan tu...

assalamu'alaikum wbt semua,

entry aku kali ini mungkin dah ramai orang sebut, tapi tak kisah la, aku tetap nak sebut jugak. "sindrom ejaan budget comel"... pernah jumpa tak di mana2? Mesti selalu kan? Kadang2 rasa menyampah pun ada juga kan? Paling banyak sindrom seperti ini berlaku di facebook, twitter, sms dan yang seangkatan dengannya, konon2 comel?

serius aku menyampah sungguh bila tengok kat facebook, status2 yang budget comel seperti ini...

"aq marlars larh cmney, bowhsan gileww dowhh..."
"kitewww menchik tol la owang ney, arsyik carchow(kacau) 2 aq jeww"
"aq mncik dowh, ad mmbr lmew tgu lmew glew,"

sebenarnya ini baru sikit, buka lah favebook masing2 dan lihatlah sendiri bagaimana bahasa melayu kita dirosakkan oleh mereka...

habis rosak bahasa melayu...

No comments: