Cosmoderm

Thursday, July 4, 2013

Dilamar menjadi artis Metrowealth?

Rutin aku setiap pagi nak pergi ke pejabat:-

5.00 a.m - Bangun / mandi / bersiap
6.00 a.m - Keluar rumah (kadang2 lagi awal)
6.15 a.m - *sebelum sampai stesen LRT aku singgah Masjid solat subuh*
6.30 a.m - *Bas pertama dari KL ke Putrajaya* (kalau sempat, aku akan naik bas yang ni)
6.45 a.m - *Bas kedua dari KL ke Putrajaya* (biasanya aku naik yang ni)
7.30 a.m - Sampai Opis...

Nak dijadikan cerita ada la satu hari tu, aku tido lewat, tapi bangun awal. Maka, tahap2 ke'MAMAI'an tu agak tinggi jugak. Kemungkinan untuk mata aku berhalusinasi pun tinggi, kon merah tepi jalan pun aku nampak macam anjing, hahahaa. Dipendekkan cerita, aku pun sempat la naik bas jam 6.45 pagi, bayar je tambang bas aku terus cari seat & TIDO. Mujurlah tak terlajak tido, kang dibuatnya aku buka mata dah sampai KL semula, tak ke naya jadinya? hahahaa...

Turun je dari bas, aku yang mamai ni berjalan la dengan penuh longlai menuju ke bangunan opis aku di seberang jalan. Dalam mamai2 tu secara mendadak mata aku terbeliak & kaget untuk beberapa ketika bila terlihat serangga gergasi betul depan mata aku. 

Ini bukan gambar semasa aku terkejut, korang tengok bahagian tertentu dah tak sama saiz kan? hahahaa....

Dalam terkejut2 tu nasib baiklah aku tak terjerit dengan sepenuh hati namun masih mengekalkan kesopanan budaya timur, tapi sempat juga aku amik gambar serangga tu. Ini kalau tersebar gambar ni kat media tempatan & antarabangsa boleh terkenal aku, silap2 Mejar David Teo terus sign kontrak amik aku jadi artis Metrowealth. Bobo pulak akan dianaktirikan, dan aku boleh la mengurat Wawa Zainal, hang out dengan Shahiezy Sam, ngeteh dengan Yana Samsudin, macam2 lagi lah. "sorry bobo, you're outdated... hahahaa...". Nanti di ruangan hiburan, akhbar utama, majalah hiburan mula lah keluar kenyataan macam ni...

CAPTION ADALAH REKAAN SEMATA-MATA

CAPTION PERASAN MAUT DARI AKU... HAHAHAHA....

Ok, aku dah jauh menyimpang dari cerita asal dah ni... Angan2 Mat J.Lo betul lah (apa barang Mat Jenin)... Kita berbalik kepada serangga besar yang aku jumpa tu. Saiznya terlalu besar, malah lebih besar dari aku yang dah memang besar ni, ermmm... maksud aku, comel, ye COMEL... Ini lah gambar yang aku maksudkan itu...

Besar kan???? hahahahaa....
Hahahaa... Ini lah dia serangga tu, seekor 'Rama-Rama' a.k.a Butterfly dari bahan2 terbuang. Kreatif juga orang2 kita kan. Dari bahan terbuang boleh jadi bahan pameran, tapi bila masa nak lupuskan benda ni jangan pulak bakar, hantar je ke tempat kitar semula, kang tak pasal2 jadi punca jerebu datang balik... hahaha... 

ok lah, aku nak fikir entry seterusnya pulak... nak publish yang ini dulu... hahaha...


nota kaki: Nak kena kaki??? hahahahaa...









12 comments:

Shafiq Hashim said...

Hahaha..yg xsangka bobo tu..dasyat

razzwey razz said...

Hahahaaa... Rezeki hayun kepala... ^_^

Shaqir Ir Manz said...

kah3... apa la yg sonok sgt jadi artis david teo... klo dpt berlakon ngn maya karin ok la gak.....wakaka

razzwey razz said...

Shaqir Ir Manz,

tak tau la seronok ke tak, janji masyuk... walaupun tak best... hahahaa... ^_^

Hidayah said...

tak nmpk mcm buat dari bahan terbuang je..
(tgk gmbr la depan depan tak tgk lagi kan)

razzwey razz said...

nanti saya amik gambar dekat lagi, tadi takut2 nak gambar sebab risau kena serang... hahahahaha

jejari kucing said...

keywords yang penting tu,,, zasssssssssssss

razzwey razz said...

keywords penting wooo.... hahahahaa

ejulz said...

Masa aku dating ngan Wawa Zainal pun dia selalu cite pasal ko zi.. hahaha

Nak jadi sponsor GA aku x? haha

Rawlins GLAM said...

Tak pasal-pasal Bobo pun kena anaktiri..
Hehehehe
Singgah entry saya gak ye. TQ

razzwey razz said...

Ejulz,
Ada Wawa gitau dia keluar dengan kau, tapi dia setia kat aku... hahahaha

Sponsor GA? Ya Allah, aku baru baca komen ni... hahahahaa...

razzwey razz said...

Rawlins GLAM,
Bakal di'anaktiri'kan... hahahaha