PTS

Cosmoderm

cosmoderm

Cosmoderm

cosmoderm

Monday, June 15, 2015

Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser

Assalamualaikum semua,

Jika anda diberi soalan tentang masakan siapa yang paling sedap, RZ yakin semua akan menjawab masakan ibulah yang terbaik. Waima bagi seorang chef sekalipun akan mengatakan bahawa masakan ibu mereka juga adalah yang terbaik. Lebih-lebih dengan ketibaan bulan Ramadhan yang akan tiba lagi beberapa hari saja lagi, pasti ada anak-anak di luar sana yang merantau merindui air tangan ibu kan?

Kenapa RZ bercerita tentang masakan ibu ni. Hari ibu dah lepas kan? hehehe.

Mengambil inspirasi dari keenakan masakan ibu, Caprilicious @ Capri by Fraser memperkenalkan Citarasa ibunda sebagai menu tema sepanjang Ramadhan ini. Citarasa Ibunda Menyajikan lebih dari 70 jenis hidangan, banyak tu!

Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Hidangan tersebut merangkumi-

-Nasi beriyani
-Laksa Pahang
-Gulai Daging Kawah
-Ayam Rendang Minang
-Grilled Minute Steak
-Mee Rebus
-Kambing Kuzi
-Ipoh Hor Fun
-Bubur Lambuk
-Kambing Bhamia
-Dan Banyak lagi...

Dan Buffet Ramadhan tidak akan lengkap tanpa Ais Kacang dan cendol, hehehe.

Dah bersedia untuk terliur? Jom Cuci mata bersama Citarasa ibunda.

Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser 
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Kalau anda tanya RZ hidangan mana satu yang menjadi kegemaran RZ, i would say KERABU!!!

Serius, ada 5 jenis kerabu yang anda boleh cuba, semuanya sangat sedap! pilih lah di antara;

-Kerabu Ayam
-Kerabu Mangga
-Kerabu Pucuk Paku Bersantan
-Kerabu Taugeh, dan
-Kerabu Udang

Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser 
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Lauk pauk yang lain juga tidak kurang enaknya, rasanya RZ tambah lauk sebanyak 3 pusingan, lapar punya pasal kan? dapat pula lauk pauk yang marvelous!!!

Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser 
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buah-buahan tempatan dan kuih muih tradisional pun ada.

Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan | Citarasa Ibunda di Capri by Fraser
Buffet Ramadhan di Caprilicious akan bermula pada 22 Jun 2015 dan akan berakhir pada 15 Julai 2015. Harga bagi buffet Ramadhan ini adalah RM90 seorang dan promosi pre-sale berharga RM72. Bagi early bird, anda akan mendapat diskaun sebanyak 25% dan bagi setiap pembeli 10 pax, akan diberi percuma 1 pax. Kanak-kanak di bawah umur 4 tahun tidak dikenakan sebarang bayaran, manakala kanak-kanak berumur 5 hingga 12 tahun bakal mendapat diskaun 50%. Kesemua harga ini adalah tertakluk kepada 6% GST.

Untuk tempahan, sila hubungi 03-2386 0888.

Al-kisahnya bila dah sampai kat Capri ni, tak salah rasanya kita meronda-ronda sekitar kan? hahaha. Mari kita menjamu selera mata pula, serius RZ katakan Capri merupakan hotel yang mempunyai pemandangan bandaraya Kuala Lumpur yang terbaik, baik pada waktu siang atau malam.







Jom Lihat pemandangan luar yang sangat breathtaking, Perghhhh!!!!!



Terima kasih Capri By Fraser dan Destination Malaysia atas undangan. 

Selamat Berpuasa semua!!!



No comments: