PTS

Cosmoderm

cosmoderm

Cosmoderm

cosmoderm

Thursday, November 26, 2015

Pishang = Bosan?

Assalamualaikum semua,

Dah lama tak menaip entry ni, gigihkan juga menaip sedikit sebelum balik kerja. Takde apa-apa yang penting sangat pun nak diceritakan sebenarnya, cuma sejak akhir-akhir ini RZ terlihat di laman sosial, semakin banyak penggunaan istilah "PISHANG" oleh remaja-remaja BBNU.


RZ makin lama makin pelik dengan istilah budak-budak zaman sekarang ni. dulu dengan AQ, ITEWW, ejaan pelik bercampur nombor tak payah cakap lah, boleh bikin kanser otak dibuatnya.

Berbalik kepada PISHANG ni! RZ pelik betul bila ramai guna istilah tu untuk merujuk kepada perkataan BOSAN. Yang RZ faham, PISHANG ni merujuk kepada pelat kanak-kanak yang nak sebut PISANG je.

PISHANG = BOSAN

Serius?????

4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

pishang... ash tak reti sebut pishang, dia reti sebut na na , na na...maksudnya banana...ha ha ha...

Sheila Adziz said...

hehe.... pishang....

CiKaLi said...

Adakah tahap kebosanan ditentukan dgn ketebalan pishang?? Eh..

Akif Imtiyaz said...

Pishanggg