Cosmoderm

Wednesday, May 25, 2016

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Assalamualaikum semua,

Entry sempena Ramadhan lagi, hahaha. Mohon tabah dan kuat semangat kawan-kawanku semua ye? Dah kata di entry sebelum ini, akan banyak entry berbau makanan kan? hehehehe. Haaa, kat mana lokasi seterusnya untuk korang berbuka puasa Ramadhan nanti.

Siapa yang berada di sekitar kerinchi, Pantai Dalam, Bangsar atau di sekitarnya pasti tahu di mana tempat yang RZ maksudkan ni. Ada yang tak tahu ye? hehehe.

Apa kata Ramadhan nanti korang datang ke Caprilicious @ Capri by Fraser untuk berbuka puasa. Sempena Ramadhan ini, Capri by Fraser memperkenalkan Buffet Ramadhan dengan tema WARISAN DESA menghidangakan aneka lauk pauk asli dari seluruh pelusuk negeri di Malaysia. 


Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 'Warisan Desa' menampilkan hampir 70 hidangan setiap hari yang RZ yakin korang akan rambang mata punya lah. Ada juga menu yang RZ sendiri tak pernah cuba, itu yang buat tak sabar nak berbuka di sini lagi nanti, hehehe...

Antara menu hidangan 'Warisan Desa' seperti:-

Pajeri Kedondong
Rebung Lemak dengan Udang
Tempoyak Ikan Patin
Nasi Daging Utara
Gulai Ikan Sepat Masin Nenas
Asam Pedas Ekor Lembu 
Paru Goreng Berlada
Perut Lemak Cili Api

Dan dah tentulah bila ada lauk pauk yang pedas ni, pasti tak ketinggalan juga ruangan ais kacang dan cendol, ehhh aiskrim pun ada. Korang boleh buat sendiri ikut citarasa gitu, hahahaha.


Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Barulah suasana ala-ala raya gitu kan bila ada serunding ayam, serunding daging, ketupat daun palas & lemang. Rindu pula kat kampung... *tetibe*


Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser


Seperti ramadhan yang lalu, RZ pasti akan tercari-cari di mana letaknya kerabu kegemaran RZ, hahaha. Kerabu kat sini, serius sedap tau! Haaaaa, inilah dia barisan kerabu-kerabu yang sedap tu, korang kena cuba setiap satu ni tau...


Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Di bahagian luar pula ada live action, tapi bukan aksi lagak ngeri gitu, nanti orang nak makan takut pulak ada sesi lompat, gimnastik, kungfu kat luar tu. Di bahagian luar sebenarnya ada ruang untuk kambing panggang, sate, roti canai, ikan bakar, daging bakar, ayam bakar, laksa dan banyak lagi lah.


Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Mari kita tengok ruangan pencuci mulut, haaaa mesti ramai yang tunggu kan? hehehe...


Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Buffet Ramadhan 2016 | Warisan Desa di Capri By Fraser

Bagaimana dengan harga? Lihat bawah;

Dewasa - RM90
Kanak-Kanak (5-12 tahun) - RM45
Kanak-Kanak (4 tahun ke bawah) - PERCUMA

Harga istimewa Early Bird (8 - 15 Jun 2015) RM72
Pembelian 9 voucher - PERCUMA 1 (Bermula minggu kedua Ramadhan)

*Semua harga adalah termasuk GST*

Untuk tujuan tempahan, boleh hubungi 03-2386 0888.

Facebook: Capri by Fraser Kuala Lumpur
Website: Capri by Fraser Kuala Lumpur

11 comments:

Afiq Halid said...

Kek red velvet dia sedap. Ketam goreng rempah tu pon sedap. Kambing dia lagi sedap. Air tebu dia mmg marvellous. 😋

Hanim Hashim said...

sedap menu-menu kat sini, tapi harga untuk dewasa tu ... hukhuk

Kak Sue said...

Menu semua sedap-sedap..teringin nak merasa pejeri kedondong tu..

Kak Sue said...

Menu semua sedap-sedap..teringin nak merasa pejeri kedondong tu..

Normi Nieza said...

Hoho..sdapnya..tetiba lapar la plk😊

syima yusuf said...

Pagi-pagi tengok makanan, trus rasa laparrrr hehe

mas saari said...

wahhhh menariknya menu dia.. lain dr yg lain!

Shiqeen Sattar said...

Boleh tahan hidangannya

Shiqeen Sattar said...

Boleh tahan hidangannya

YB Shehan said...

satay. lapaq weyyyyyyyyyyy

Miss Moon said...

sedapnya ....menggoda sungguh semua makanan