PTS

Cosmoderm

cosmoderm

Cosmoderm

cosmoderm

Thursday, May 19, 2016

Hidangan Juadah Desa Sempena Ramadhan di Hotel Puri Pujangga, UKM

Assalamualaikum semua,

Harap korang bertabahlah ye? Dalam beberapa hari ini, blog www.razzwey.com akan dihiasi dengan entry-entry berbau makanan, hahahaha. Ye lah, Ramadhan bakal menjelang la katakan. Bukan untuk menggoda nafsu makan pun, cuma untuk memberi pilihan kepada korang untuk mencari lokasi berbuka puasa nanti, hehehe.

Teringin nak cuba juadah ala desa? RZ boleh cadangkan kepada yang tinggal atau bekerja di sekitar Kajang, Bangi, Putrajaya, Puchong atau di mana-mana pun boleh untuk menikmati buffet Ramadhan di Hotel Puri Pujangga, UKM Bangi. Ye lah duduk di bandar ni, susah nak mencari lokasi tempat makan yang menyajikan hidangan bertemakan juadah desa gitu. 

Buffet Ramadhan di sini bermula pada 8 Jun 2016 hingga 3 Julai 2016 mulai jam 7.00 malam hingga 10.00 malam. RZ suka suasana di sini, selesa, bersih dan jarak antara meja yang selesa, hehehe.

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

Banyak juga pilihan menu yang disediakan, rambang mata juga lah masa nak pilih makanan, teringin nak cuba semua, tapi apakan daya kena la jaga bentuk badan supermodel ni, nanti baju tak muat hahahaha. Antara hidangan "Juadah Desa" di sini seperti:-

- Pecal Kampung
- Rojak Tauhu Bakar
- Udang Masak Tempoyak
- Asam Pedas
- Daging Salai Masak Lemak Cili Api
- Gulai Asam Batang Keladi
- Gulai Kawah
- Kambing Mamak
- Ayam Masak Madu
- Kerabu Perut / mangga
- Ulam-ulaman
- Pelbagai jenis sambal (belacan, budu, cencalok)
- Tempoyak Ikan Patin
- Soto
- Satay
- Ikan Bakar
- Mee Kari / Mee Rebus
- Nasi Beriyani Gam
- Kambing Panggang dan banyak lagi...

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

Dah terliur ke belum? Selian daripada itu, manisan seperti Air Batu Campur, Ais Krim Goyang, pelbagai jenis kek juga ada. Tidak dilupakan juga kuih muih tradisional. Buah-buahan tempatan seperti Durian, Manggis, Rambutan, Duku dan Langsat juga ada di sini. Kepada yang lama tak makan durian (RZ lah tu), jangan lepaskan peluang, hahaha.

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang

buffet ramadhan bangi, buffet ramadhan UKM, buffet ramadhan putrajaya, buffet ramadhan kajang, buffet ramadhan serdang


Kemudahan surau bagi lelaki dan wanita juga disediakan. Tempat letak kenderaan percuma bagi semua pengunjung.

Harga pula macam mana?

RM70 nett (Dewasa)
RM35 (Kanak-kanak 6- 12 tahun)
PERCUMA (bawah 6 tahun)

Harga Promosi Early Bird 
(Tempahan bermula 1 Mei 2016 hingga 31 Mei 2016) - RM60 nett

Mana nak cari Hotel Puri Pujangga, mudah hanya perlu Waze saja, mesti jumpa punya lah. Lebih mudah diakses melalui pintu 2 UKM, Bangi.

Untuk sebarang pertanyaan dan urusan tempahan, boleh hubungi maklumat seperti bawah;-

Hotel Puri Pujangga
Ms Khaila Khalid
Pengurus Operasi
Tel: 03-8922 2891 / 8927 4128
Fax: 03-8922 2890
H/p: 017-699 2437
Email: khaila@puripujangga.com.my


7 comments:

Hanim Hashim said...

kambing mamak? first time dengar ni hehe ... harganya berpatutan la

Wz Fadhlan said...

Tengok dessert dia best hehe

Izzati Suhaide said...

Fuhhh..mabeles..sedap² hidangan yang disediakan..

Kak Sue said...

Masakan kampung memang kesukaan Kak Sue..paling penting sambal belacann..ehehe..

Kak Sue said...

Masakan kampung memang kesukaan Kak Sue..paling penting sambal belacann..ehehe..

Nadia Johari said...

Masakan macam ni memang sedap

syima yusuf said...

Sedapnyaaa... tengok gambar pun dah terliur ni