Cosmoderm

Monday, August 1, 2016

Apa Nasib Anak itu?

Assalamualaikum semua,


Pernah dengar istilah PEDOFILIA? Perkara ini sebenarnya dah lama wujud dah, tapi sejak akhir-akhir ini pernah viral seketika kes ini melibatkan rakyat Malaysia malah ada kes hingga meragut nyawa. Pada RZ isu PEDOFILIA ini merupakan perkara yang sangat serius dan perlu ditangani. Ini bukan isu ringan tau, bukan isu 'main-main'.


Mungkin ada yang belum mengetahui apa itu PEDOFILIA atau PAEDOPHILIA dalam Bahasa Inggeris:-

"Pedofilia ialah sejenis gangguan psikologi di mana individu dewasa atau atau remaja yang lebih tua tertarik secara seksual atau eksklusif kepada kanak-kanak yang belum baligh (prepubescent). Orang yang mempunyai pedofilia melakukan seks dengan kanak-kanak atau menggunakan kanak-kanak untuk seks. Ini juga boleh dipanggil penderaan seks kanak-kanak. Sesetengah orang mempunyai perasaan pedofilia tetapi tidak melakukan seks atau mendera kanak-kanak secara seksual. Walaupun kanak-kanak perempuan biasanya memulakan proses akil baligh pada usia 10 atau 11, dan kanak-kanak lelaki pada usia 11 atau 12, kriteria untuk pedofilia melanjutkan titik permulaan untuk prepubescence ialah berumur 13. Seseorang yang menghidap pedofilia mestilah berumur sekurang-kurangnya 16 tahun, tetapi remaja mestilah sekurang-kurangnya lima tahun lebih tua daripada anak prepubescent untuk tarikan untuk didiagnosis sebagai pedofilia." (SUMBER WIKIPEDIA)


Agak sukar nak mengenali ciri-ciri seorang PEDOFILIA, jadi semua orang perlu berjaga-jaga dan sentiasa mengawasi anak atau ahli keluarga kanak-kanak masing, masyarakat sekitar juga boleh memainkan peranan juga bagi mengawal kegiatan PEDOFILIA ini. Tapi kenapa tiba-tiba RZ becerita tentang PEDOFILIA?

Nak dijadikan cerita Rz berkunjung ke sebuah shopping mall di Putrajaya. Sakit perut pula, jadi RZ ke tandas dulu untuk melepaskan hajat! (itu pun nak bagitahu!) Sedang asyik melepaskan hajat (perlu ke bagitahu? eheee...), RZ terdengar perbualan di cubicle sebelah, di antara seorang lelaki dewasa dan seorang kanak-kanak.

RZ menyangkakan:

"Ayah Temankan anak buang air kot?"

Namun perbualan seterusnya betul-betul mengejutkan RZ.

Si lelaki dewasa sedang membuang air (berdasarkan pada bunyi)

Budak: Saya pernah nampak K***K ayah saya!
Lelaki: Ye ke?
Budak: Besar!
Lelaki: Siapa punya lagi besar abang ke ayah punya?
Budak: Ayah punya!

*bunyi pam tandas*
*bunyi zip seluar dinaikkan*

Mereka pun keluar selepas sedar RZ sedang batuk di cubicle sebelah.

Ya Allah, RZ tergamam! Adakah kes PEDOFILIA sudah wujud di Putrajaya? 

Dan yang lebih menakutkan RZ, apa nasib anak itu selepas mereka keluar? Siapa lelaki itu? bagaimana budak itu boleh ada bersama lelaki tersebut? RZ tak sempat nak mengekori mereka, pergerakan mereka sangat pantas. RZ tak tahu bagaimana hendak bertindak?

Nasihat RZ kepada mereka yang bergelar ibu-bapa, atau mempunyai ahli keluarga kanak-kanak. Mohon awasi pergerakan mereka, jika ada yang telah memiliki gajet, mohon siasat dengan siapa mereka berhubung. Moga anak-anak kita semua dijauhi dari perkara-perkara tersebut.

Moga anak itu berada dalam keadaan selamat. Amin.



6 comments:

Lan Careno said...

Pehhh... Tu kemungkinan saudara sendiri gak tu... Pak sedara atau sesiapa yg dikenali tu...

At-Tarmizi said...

seram...selamatkanlah budak kat Malaysia ni =(

Sue Izza said...

selalunya mangsa kenal si pedofil ni eeeee giler la,dapat ni rejam je sampai mati urghhhhh

Shiqeen Sattar said...

Semoga kanak2 itu dipelihara dan dilindungiNya.. amiin

Shiqeen Sattar said...

Semoga kanak2 itu dipelihara dan dilindungiNya.. amiin

Shiqeen Sattar said...

Semoga kanak2 itu dipelihara dan dilindungiNya.. amiin